Często piszecie do mnie z tematem jak napisać reklamację do banku. Czasami dotyczy to niesłusznie naliczonych opłat i prowizji, o których bank nie poinformował klienta – a powinien był to zrobić. Czasami też zostaniemy źle potraktowani przez pracownika bankowego, którego zadaniem jest reprezentowanie banku, a nie wylewanie swoich stresów na klientów.
Zdarza się też, że zostaniemy wprowadzeni w błąd czy to na infolinii lub w placówce. Można tak wymieniać i wymieniać. Nie od dzisiaj wiadomo, że banki nie są idealnymi instytucjami, a jako korporacje popełniają mnóstwo błędów. Sam pracowałem kilka miesięcy na infolinii bankowej, więc wiem z jakimi problemami ludzie najczęściej dzwonili.
Często można trafić na różne kruczki lub nieścisłości w regulaminach dotyczących ofert lub promocji.
Bez względu na to czego dotyczy Twoja sprawa – W KAŻDEJ SYTUACJI MASZ PRAWO ZŁOŻYĆ REKLAMACJĘ. Temat reklamacji może dotyczyć wszystkiego:
- jeśli bank pobrał prowizje lub opłaty – w takiej sytuacji często kwoty zostają zwrócone dla tak zwanego dobra współpracy,
- jeśli wpłatomat nie zaksięgował gotówki na koncie,
- w przypadku jeśli pracownik wprowadzi nas w błąd lub źle potraktuje,
- jeśli jesteśmy niezadowoleni z jakiejkolwiek usługi banku,
- jeśli spłaciliśmy ratę kredytu zgodnie z terminem, natomiast nie została ona poprawnie zaksięgowana,
- w przypadku naliczenia niesłusznie odsetek kredytowych na dowolnym produkcje bankowym (konto debetowe, kredyt, pożyczka, karta kredytowa itp.)
- i wiele, wiele innych…
Każdą sprawę możemy zgłosić w ramach reklamacji.
Droga składania reklamacji może być:
W przypadku składania reklamacji pisemnie w formie listu postaram się teraz opisać taki wzór reklamacji do banku.
- Warto pamiętać, aby wysłać list polecony z potwierdzeniem odbioru (wówczas mamy podkładkę, że bank przyjął reklamacje)
- W samym liście należy w górnej, prawej części umieścić wszystkie nasze dane, dzięki którym bank będzie w stanie zidentyfikować nas jako klientów w systemie. (imię, nazwisko, PESEL, itp.)
- Nagłówek „REKLAMACJA”
- Następnie możemy opisać sprawę. Im więcej informacji umieścimy tym szybciej bank rozpatrzy naszą reklamację.
Czas rozpatrywania reklamacji przez bank zazwyczaj wynosi do 30 dni. Może się zdarzyć tak, że w szczególnych przypadkach okres ten zostanie wydłużony do 60 dni. W każdym przypadku należy oczekiwać kontaktu ze strony banku.
W przypadku złożenia reklamacji przez infolinię lub w placówce – pracownik może podać nam numer reklamacji. Posiadając taki numer możemy zawsze przedzwonić do banku i sprawdzić na jakim etapie znajduje się nasza reklamacja. Również po PESELU pracownik ma możliwość sprawdzenia w systemie informacji dotyczących reklamacji.