Bank pobrał opłatę lub prowizję i nie poinformował Cię? ZŁÓŻ REKLAMACJĘ!

Często piszecie do mnie z tematem jak napisać reklamację do banku. Czasami dotyczy to niesłusznie naliczonych opłat i prowizji, o których bank nie poinformował klienta – a powinien był to zrobić. Czasami też zostaniemy źle potraktowani przez pracownika bankowego, którego zadaniem jest reprezentowanie banku, a nie wylewanie swoich stresów na klientów. Zdarza się też, że zostaniemy wprowadzeni w błąd czy to na infolinii lub w placówce. Można tak wymieniać i wymieniać. Nie od dzisiaj wiadomo, że banki nie są idealnymi instytucjami, a jako korporacje popełniają mnóstwo błędów. Sam pracowałem kilka miesięcy na infolinii bankowej, więc wiem z jakimi problemami ludzie najczęściej dzwonili.

Często można trafić na różne kruczki lub nieścisłości w regulaminach dotyczących ofert lub promocji.

Bez względu na to czego dotyczy Twoja sprawa – W KAŻDEJ SYTUACJI MASZ PRAWO ZŁOŻYĆ REKLAMACJĘ. Temat reklamacji może dotyczyć wszystkiego:

  • jeśli bank pobrał prowizje lub opłaty – w takiej sytuacji często kwoty zostają zwrócone dla tak zwanego dobra współpracy,
  • jeśli wpłatomat nie zaksięgował gotówki na koncie,
  • w przypadku jeśli pracownik wprowadzi nas w błąd lub źle potraktuje,
  • jeśli jesteśmy niezadowoleni z jakiejkolwiek usługi banku,
  • jeśli spłaciliśmy ratę kredytu zgodnie z terminem, natomiast nie została ona poprawnie zaksięgowana,
  • w przypadku naliczenia niesłusznie odsetek kredytowych na dowolnym produkcje bankowym (konto debetowe, kredyt, pożyczka, karta kredytowa itp.)
  • i wiele, wiele innych…

Każdą sprawę możemy zgłosić w ramach reklamacji.

Droga składania reklamacji może być:

  • online – jeśli bank udostępnia taką opcję
  • pisemnie w placówce bankowej – w tym celu wystarczy udać się do najbliżej placówki bankowej z dowodem osobistym. Wówczas pracownik pobierze najważniejsze informacje dotyczące sprawy reklamacyjnej.
  • pisemnie w formie listu – adres znajdziemy zawsze na oficjalnej stronie banku. Natomiast odradzam tą formę składania reklamacji, ponieważ może się zdarzyć, że nie umieścimy sami jakiejś istotnej informacji na liście i bank od razu odrzuci taką reklamację.
  • na infolinii – to jest droga, którą najbardziej polecam (jak również wizyta w placówce). Wówczas pracownik banku sam prosi o najważniejsze informacje dotyczące reklamacji. Wówczas możemy mieć pewność, że nie pominiemy niczego.

W przypadku składania reklamacji pisemnie w formie listu postaram się teraz opisać taki wzór reklamacji do banku.

  1. Warto pamiętać, aby wysłać list polecony z potwierdzeniem odbioru (wówczas mamy podkładkę, że bank przyjął reklamacje)
  2. W samym liście należy w górnej, prawej części umieścić wszystkie nasze dane, dzięki którym bank będzie w stanie zidentyfikować nas jako klientów w systemie. (imię, nazwisko, PESEL, itp.)
  3. Nagłówek „REKLAMACJA”
  4. Następnie możemy opisać sprawę. Im więcej informacji umieścimy tym szybciej bank rozpatrzy naszą reklamację.

Czas rozpatrywania reklamacji przez bank zazwyczaj wynosi do 30 dni. Może się zdarzyć tak, że w szczególnych przypadkach okres ten zostanie wydłużony do 60 dni. W każdym przypadku należy oczekiwać kontaktu ze strony banku.

W przypadku złożenia reklamacji przez infolinię lub w placówce – pracownik może podać nam numer reklamacji. Posiadając taki numer możemy zawsze przedzwonić do banku i sprawdzić na jakim etapie znajduje się nasza reklamacja. Również po PESELU pracownik ma możliwość sprawdzenia w systemie informacji dotyczących reklamacji.

Leave a Comment